PROJECTE D'ESTEL

 1.VOLAR NO ÉS CAURE

-Aquesta experiment de 1.FITXA l'he fet a casa perquè vaig estar una setmana fora de l'escola

Procediment:

A. Talla dos quadrats de paper iguals i identifica'ls amb una X i una Y.


B. Deixa caure simultàniament els dos trossos plans des d'una certa alçada. 


C. Doblega el paper X per la meitat, i torna a deixar caure tots dos. 


D. Doblega el paper Y per la meitat dues vegades i repeteix la caiguda. 



Qüestions 

1. Quin dels dos trossos arriba abans a terra quan fas el que indica l'apartat B? 

Tots dos cauen al mateix temps perquè tenen la mateixa forma i la mateixa resistència de l'aire.

2. Quin dels dos trossos arriba abans a terra després de fer les instruccions de l'apartat C? I en fer el que diu l'apartat D? 

X toca primer el terra perquè quan doblen X, ja no tenen la mateixa forma i es més pesat que Y.

Arriba primer la Y, amb la mateixa raó que l'anterior, només que en aquesta li hem doblegat dos vegades mes i pesa  més que abans, perquè li hem fet més doblecs.

3. Els papers cauen en línia recta?

No, perquè l'aire que l'envolta l'afecta, fa que no vagi recte, sinó que baixi lentament i giri.

1.1EL MOLINET D'ORIGAMI

Avui hem fet un petit molí de vent a la classe de tecnologia i per mi es molt facil. I m'agrada molt fent coses de manualidades.

Aquestes son els material que necessitem


-Hem de mirar l'ordinador per saber el següent pas:

aquesta es la pagina

-I Així esta acabat


vidio de provar》

M'HA SORTIT MOLT BE

2.FER QUE CAIGUI ON VULGUIS?

-PRIMERA PROVA



-SEGONA PROVA


QÜESTIONS:

1.ES POT CONTROLAR LA CAIGUDA DEL PAPER A L'ETAPA A?

No, el paper pla tindrà més superfície de contacte amb l'aire, de manera que s'alenteix cada vegada que baixa.

2.HO POTS FER A LA D?

Millor que abans, no cau fora de la zona perquè la superficie que abans tocava l'aire era més gran, ara és punxeguda, i quan està apuntada té menys contacte amb l'aire per caure.

3.A QUE CREUS QUE ÉS DEGUDA LA DIFERENCIA?

Crec que és depend a la forma, perquè abans era plana i ara és punxeguda, té menys força de fregament a l'aire i es podria controlar més la direcció de la que va.

4.QUE PASSA EN INCLINAR LA PIRÁMIDE?

Si li dones més força i el que passa és que va més ràpid i tambe més controlat.

2.2 RECICLEM UNA AMPOLLADE PLÀSTIC

AVUI HEM FET UN MOLINET DE PLÀSTIC,TEMIN QUE TRAER UNA AMPOLLA PLASTIC I DOS TAPS.
Jo vaig al grup de la Carlota, Marta i Anais 。Cadascun de nosaltres treballem junts, jo i la Marta fem molinet de plastic ,L'Anais i la Carlota fan material per preparar fer FITXA2

MATEIAL>

-DOS TAPS
-SILICONA
-UNA AMPOLLA DE PLASTIC
-UN PAL 

PAS PER FER MOLINET DE PLASTIC>







I AIXI ESTA ACABAT


Aquest molí també és molt senzill per al nostre grup

VIDIO





3.CAIGUDA SOTA CONTROL

MATERIAL:

Full de paper, tisores, regle i clip.

PAS PER FER:




El primer pas és retallar el marc exterior després de dibuixar aquesta forma.




Després de tallar, doblegar així i ja està.

VIDIOS:

NORMAL

Aquesta es amb dos clips


AQUESTA ESTA RETALLAT

Qüestions :

1. Com has aconseguit invertir el sentit de gir?

Ho va intentar però no ho vaig aconseguit.

2. Què passa quan canvies el nombre de clips?

Quan més clips hi ha, l'helicòpter cau més ràpid i recte, perquè al donar-li més pes. 

3. Què passa quan escurces les ales?

Crec que és perquè tenia menys superfície de contacte amb l'aire, i en ser més curt, no té tanta força per fer que giri tot l'helicòpter

4.TOT CAU IGUAL DE RÀPID?

Material 

Tisores, compàs, cartolina (30x30 cm), film transparent, cinta autoadhesiva, fil de cotó, clips, cronòmetre, regle.

Qüestions 

1. Elabora una taula amb les següents columnes, amb el resum dels resultats dels llançaments: Nº de clips | Diàmetre del plàstic | Amb forat o sense | Temps de caiguda 


ALÇADA

30 Cm

3 Clips

30 Cm

Clips

30 Cm

Clips

30 Cm

forat 2 cm 3Clips

15 Cm

3Clips

15 Cm

6Clips

15 Cm

9Clips

15 Cm

forat 2 cm

3Clips

TEMPS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


2. Per què creus que un cos lligat a un paracaigudes cau més lentament que si no ho està? 

3. Quin dels dos paracaigudes cau més lentament, el de 15 o el de 30 cm? 

4. Influeix el pes en el temps de caiguda? De quina manera? 

5. Quin és l'efecte de fer-li un forat al paracaigudes?



4 comentarios:

  1. Has de fer una pàgina que es digui Projecte Estels i posar tot això allà dins.
    Ep!!!!! ets la primera que em parla de forma i de l'aire. No has parlat del pes !!!! jejeeje molt bé l'explicació va per aquí

    ResponderEliminar
  2. tu que t'agrada fer cosetes has de provar d'editar videos dels teus treballs , a veure si hoproves amb els propers treballs

    ResponderEliminar
  3. força bé les respostes ja que parles de la forma i no com altres que encara parlen del pes. Què ha passat amb els videos???

    ResponderEliminar
  4. no has fet la fitxa de totcau igual de ràpid?

    ResponderEliminar